کد خبر: 1220583
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
برخی از ملی‌پوشان انتظارم را برآورده نکردند
رقابت‌های کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه هرچند با کسب عنوان قهرمانی ایران همره بود، اما حاشیه‌های این مسابقات بیشتر از متن آن به چشم آمد، به‌خصوص در وزن ۷۷ کیلوگرم که هم نارضایتی سرمربی تیم ملی را به دنبال داشت و هم خطر محرومیت کشتی‌گیر کشورمان را به‌دنبال دارد
حامد قهرمانی 
جوان آنلاین:‌رقابت‌های کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه هرچند با کسب عنوان قهرمانی ایران همره بود، اما حاشیه‌های این مسابقات بیشتر از متن آن به چشم آمد، به‌خصوص در وزن ۷۷ کیلوگرم که هم نارضایتی سرمربی تیم ملی را به دنبال داشت و هم خطر محرومیت کشتی‌گیر کشورمان را به‌دنبال دارد. 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان این مسابقات و بعد از بازگشت به ایران گفت: «هدف اصلی ما از حضور در این رقابت‌ها شناخت ترکیب نهایی تیم ملی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات کسب سهمیه المپیک بود و در کنار آن خدا را شکر در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شدیم. البته عملکرد مهدی محسن‌نژاد ناامید‌کننده بود، ضمن اینکه از رستمی، گرمسیری و فردین هدایتی نیز انتظار بیشتری داشتم.»
حسن رنگرز با اشاره به عملکرد چهار کشتی‌گیر ایران در این وزن می‌گوید: «از هیچ‌کدام‌شان راضی نیستم. آن‌ها نتوانستند در ارزیابی‌های فنی انتظارات کادر فنی را برآورده کنند.».
اما جدای از عملکرد ضعیف نمایندگان ایران در این وزن درگیری محمدرضا مختاری در فینال این وزن با کشتی‌گیر ترکیه‌ای حاشیه بدی برای تیم ملی ایجاد کرد. رنگرز با بیان اینکه انتظار داشت مختاری خود را کنترل و وارد این حاشیه نشود، عنوان کرد: «این قبیل رفتار‌ها قابل پیش‌بینی بود، بر همین اساس نیز هشدار‌های لازم به کشتی‌گیران داده شده بود تا در صورت بروز مشکل متناسب با شأن و شخصیت یک کشتی‌گیر ایرانی برخورد داشته باشند. انصافاً کشتی‌گیر ترک اخلاق را رعایت نکرد و بار‌ها در جریان مبارزه به مختاری ضربه زد و به‌رغم اعتراض مربیان ما تصاویر بازبینی نشد. می‌توانم بگویم این مبارزه را داوران با بی‌توجهی‌هایشان به رفتار‌های کشتی‌گیر ترکیه به جنجال کشیدند. در نهایت نیز مختاری به ضربه‌های او واکنش نشان داد که کار به جنجال کشیده شد. هرچند بانی و مسبب این جنجال کشتی‌گیر ترک بود، اما از مختاری انتظار خویشتنداری داشتیم. با اتفاقی که رخ داد به نظر می‌رسد به‌رغم شانس بالایی که مختاری با عملکرد خوب خود برای رسیدن به تیم ملی داشت به احتمال زیاد از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت مواجه شود. متأسفانه برخی مسئولان فدراسیون کشتی ترکیه و برگزاری مسابقات با رفتار‌های خارج از عرف خود رسم میهمان‌نوازی را بجا نیاوردند.»
رنگرز در ادامه با عذرخواهی از مردم گفت: «از همه مردم عزیز ایران که این صحنه‌های غیرورزشی را دیدند و خاطر آن‌ها مکدر شد صمیمانه عذرخواهی می‌کنم و قطعاً این قبیل اتفاقات از نظر کادر فنی تیم ملی مورد قبول نیست و نخواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار